Wikia

Brahe
Brahe
Een Brahe
Holotoom Profiel
Aanval
6
Verdediging
3
Type
Litho-Titan Strijder
Afmeting
Groot
Gewicht
1 224 kilo
Speciale Vaardigheden
Steengreep
Verdere Informatie
Gebruikers
Klaus
Lengte
4,3942 meter
Gewicht
1 224 kilo
Eerste Verschijning
aflevering 14
Laatste Verschijning
aflevering 17
Gallerij | Kaarten | Verschijningen

Brahe is een groot, golem-achtige Titan wiens gigantische lijf bedekt is met oude tekens. Geruchten in de De Organizatie zeggen dat de gekke geleerde Klaus, Brahe maakte door te experimenteren met een Metagolem Titan. Brahe is familie van de Coralgolem, Undergolem en Chaingolem Titans.

Geschiedenis Edit

Er word gedacht dat Brahe is gemaakt door een van de wetenschappelijke en magische experimenten van Klaus door een Metagolem Titan te modificeren.

Klaus riep Brahe voor het eerst op in de Vallei van de Koningen, Egypte, om Dante Vale's team terug te laten trekken. Het Huntik team, die nu ver in de minderheid waren, trokken zich terug zonder Brahe te bevechten.

Klaus riep Brahe later op in zijn boekenwinkel waneer Dante's team Klaus geheime basis vond. Brahe bevocht Metagolem, maar het leek er op dat Brahe het gevecht zou verliezen. Om dit te voorkomen, gebruikte Klaus de Strikemode spreuk om Brahe sterker te maken zodat hij veel sterker was geworden dan Metagolem. Dante gebruikte Stopglue op Brahe zodat hij niet Metagolem niet kon verslaan maar Klaus bevrijde Brahe met Hexkill. Hij gooide toen stenen naar Lok, die vloog met Kipperin. Brahe vocht toen tegen Sabriel, maar Sabriel kon zijn aanvallen ontwijken. Brahe kon zijn taak echter niet volbrengen want Dante kon de speer van Vlad the Impaler stelen, het object waar het huntik team naar zocht.

Klaus riep Brahe voor een laatste keer op, op het dak van het Kasteel van Vlad Dracul wanneer zijn spion, Zhalia Moon, hem verraadde. Brahe vocht nog eeen keer tegen Dante Vale's Metagolem. Metagolem sprong op tegen Brahe, waardoor beide Titans van het dak vielen.

Vaardigheden Edit

Brahe is net zoals Metagolem, gemaakt van hard steen. Omdat hij een grootte titan is gaat zijn grootte kracht ten kosten van zijn snelheid waardoor Brahe minder goed aanvallen kan ontwijken. Maar omdat Brahe met een klap de meeste zwakkere titans terugkrijgen in hun Amulets, is hij zeer nuttig in gevechten.

Ontwerp geschiedenis Edit

Deze Titan is vernoemt naar Tycho Brahe, een beroemd man die 500 jaar terug in Denemarken leefde. Tycho was een briljant sterekundige die ook (magie dat materiaal in goud kan veranderen en vergelijkbare krachten) studeerde. Omdat de Titan Brahe aan Klaus behoord, die ook een wetenschaper en alchemist is, vonden we dat zijn belangrijkste Titan een grootte, stomme titan moest zijn met de naam van een zeer slimme man. Daarom is Brahe dik en sterk en bedekt met magische tekens. Een theorie is dat Klaus zijn vreemde kennis gebruikte om een Metagolem te “verbeteren” en dat hij uiteindelijk veranderde in Brahe. -Huntik.com

Gallerij Edit

Weetjes Edit

  • Brahe's oproep bevel is "Engage".
  • Brahe's naam is gebaseerd op Tycho Brahe. Toen Tycho Brahe 20 was verloor hij een deel van zijn neus in een zwaardgevecht. Tycho gebruikte een huidkleurig metaalstukje om zijn neus te vervangen, de Titan Brahe heeft geen neus.
  • Brahe's concept art was getoond op Huntik.com door het wachtwoord Behemoth09 te gebruiken.